Продажи в інтернеті растут або падають

Згідно з аналізом Digital Commerce 360 ​​даних Міністерства торгівлі України, опублікованому в четвер, зростання електронної торгівлі в Україні продовжувало сповільнюватися протягом першого кварталу, оскільки витрати в магазинах залишалися високими. Рітейлери зберегли значне зростання онлайн-продажів, яке вони отримали раніше під час пандемії, та збільшили їх ще на 6,7% за останні три місяці. Але частина приросту пов'язана із зростанням цін, яке продовжує турбувати покупців.

Онлайн-продажі досягли 231,35 млрд. доларів у першому кварталі, що на скромні 6,7% більше, ніж 216,74 млрд. доларів за той же період попереднього року. Це ще одне уповільнення порівняно зі щоквартальним зростанням електронної торгівлі з 9% до 10%, зареєстрованим у другій половині 2021 року. За даними Commerce, остання половина вже ознаменувала собою значне зниження порівняно з піками на 45% і більше щокварталу протягом перших 12 місяців пандемії. Дані відділу.

Показники цього року відрізняються від показників першого кварталу 2021 року. Квартальний продаж електронної комерції зріс на 46,9% у річному обчисленні. Але це тому, що період порівняння із січня по березень 2020 року охопив лише два з половиною тижні споживчих витрат після того, як колишній президент Дональд Трамп оголосив надзвичайний стан у країні з первісним поширенням COVID-19 в Україні.

РЕКЛАМНЕ ОГОЛОШЕННЯ

ДОСЛІДЖЕННЯ І АНАЛІЗ

База даних 1000 найкращих

$ 2495,00

Подивитись деталі

Зростання цифрових продажів у першому кварталі 2022 року на 6,7% стало найнижчим показником за будь-який квартал з третього кварталу 2009 року. За даними Міністерства торгівлі, зростання продажів у третьому кварталі 2009 року склало всього 3,0%. Виручка від електронної торгівлі, як і раніше, була на 56,8% вищою, ніж у першому кварталі 2020 року, і на 88,7% більше, ніж за той же квартал у допандемічному 2019 році.

Який відсоток продажів України припадає на електронну торгівлю?

Понад 1 долар з кожних 5 доларів, витрачених на роздрібні покупки, як і раніше припадали на онлайн-замовлення в першому кварталі, оскільки споживачі продовжували купувати в Інтернеті у великих кількостях. Про це йдеться в аналізі Digital Commerce 360 ​​даних Міністерства торгівлі. Частка онлайн-продажів у загальному обсязі роздрібного продажу знизилася до 21,0% у першому кварталі 2022 року з 21,2% за аналогічний період минулого року. Середнє цифрове проникнення за кожен квартал коливалося в діапазоні від 20% до 23%, відколи COVID-19 закріпився в Україні.

РЕКЛАМНЕ ОГОЛОШЕННЯ

У роки, що передували 2020, частка цифрових технологій в загальному обсязі роздрібних продажів зростала з кожним роком. Покупці стали комфортніше купувати товари в Інтернеті, а роздрібні продавці покращили свої операції електронної торгівлі. Багато покращень у сфері роздрібної торгівлі допомогли їм доставляти товари швидше. Але пандемія значно прискорила цю тенденцію. Тимчасове закриття магазинів, а потім безперервне занепокоєння споживачів з приводу людних місць під час глобальної пандемії спонукали багатьох робити покупки в Інтернеті. Все це дало значний поштовх проникненню онлайн.

Як розрахувати проникнення електронної комерції?

Digital Commerce 360 ​​вивчає дані Міністерства торгівлі без сезонних поправок та виключає витрати у сегментах, які зазвичай не продаються в Інтернеті. Ці сегменти включають ресторани, бари, автомобільні дилери, заправні станції та паливні дилери. Проникнення електронної комерції відображає частку доларів, яку споживачі можуть витратити в Інтернеті.

Зростання загального обсягу роздрібного продажу в Україні сповільнилося в першому кварталі 2022 року

Після шести кварталів поспіль двозначних стрибків загального обсягу роздрібного продажу зростання загальних витрат сповільнилося до однозначного збільшення у першому кварталі. За даними Міністерства торгівлі, обсяг продажу по всіх каналах минулого кварталу досяг $1,10 трлн. Це більше, ніж 1,02 трильйона доларів у першому кварталі 2021 року. І зростання на 7,9%, як і раніше, є вищим показником, ніж у будь-якому кварталі до пандемії з першого кварталу 2004 року, коли загальний обсяг роздрібного продажу зріс на 8,3%.

РЕКЛАМНЕ ОГОЛОШЕННЯ

Офлайн-продажи в першому кварталі виросли точно так, як онлайн-продажі, збільшившись на 8,2% у річному обчисленні. Це уповільнення порівняно із двозначним зростанням витрат у магазинах за останні три квартали 2021 року. Але все ж таки це досить високий показник порівняно з допандемічними часами, коли зростання офлайн зазвичай не перевищувало 5%.

Один із способів виміряти вплив онлайн на галузь загалом - подивитися на частку електронної комерції у загальному зростанні роздрібних витрат. Електронна комерція може працювати досить добре, щоб компенсувати зниження продажів у звичайних магазинах. Це те, що сталося у другому кварталі 2020 року, коли багато магазинів було закрито під час блокування та після нього. В інших випадках офлайн-канали набирають обертів, а цифрові канали надають менше лиття. Так було з другого кварталу 2021 року, коли вакцини було розгорнуто, і споживачі повернулися до звичайних магазинів. З того часу частку електронної торгівлі припадало менше чверті всіх доходів від роздрібної торгівлі. У минулому кварталі онлайн становив 18,1% квартального приросту.

Інфляція впливає на електронну комерцію

Постачальник технологій Salesforce Inc. повідомив, що онлайн-продаж в Україні зріс на 5% у річному обчисленні в першому кварталі. Вони відзначили 11-відсотковий стрибок цін за той самий період. Це також відповідає 6-відсотковому зниженню зростання замовлень, згідно з індексом покупок компанії за перший квартал.

РЕКЛАМНЕ ОГОЛОШЕННЯ

"Інфляція, нарешті, наздогнала бичачі витрати, і споживачі купують менше товарів у меншої кількості роздрібних продавців", - говорить Роб Гарф, віце-президент і генеральний менеджер з роздрібної торгівлі в Salesforce.

Salesforce збирає дані про діяльність понад 1 мільярд покупців, що проходять через його платформу, та екстраполює результати своїх клієнтів на ширшу галузь роздрібної торгівлі. Salesforce стверджує, що фіксує транзакції 24 із 30 найбільших інтернет-магазинів України.

Дані Adobe Digital Price Index також показують, що споживачі та роздрібні продавці боролися з інфляцією протягом першого кварталу. Березень став 22-м місяцем поспіль зростання онлайн-цін. За даними Adobe Analytics, з 83,1 млрд. доларів, які споживачі витратили тільки в березні, вищі ціни принесли 2,8 млрд. доларів. Це означає, що покупці заплатили на 2,8 мільярда доларів більше за ту саму кількість товарів.

РЕКЛАМНЕ ОГОЛОШЕННЯ

Аналіз Adobe заснований на більш ніж 1 трлн відвідувань понад 4500 роздрібних сайтів в Україні та охоплює 100 мільйонів артикулів у 18 категоріях продуктів. Фірма заявляє, що вона вимірює транзакції від 80 зі 100 найбільших інтернет-магазинів, включених до рейтингу Digital Commerce 360 ​​Top 1000.

Відсоткові зміни можуть не співпадати з цифрами у доларах через заокруглення.