Продажі в інтернеті під час кризи
Немає сумнівів, що електронна комерція допомогла багатьом впоратися з пандемією, від покупок в Інтернеті до самовивезення та доставки їжі. Але в міру того, як ми повільно виходимо з карантину та інших обмежень, стає менш зрозумілим, як цей перехід до цифрової торгівлі може розвиватися в різних країнах та галузях.
У зв'язку з цим виникають питання про те, наскільки зросло цифрове споживання, чи розширила кризу цифрова нерівність або стимулювала економіки з невеликим обсягом електронної комерції, наскільки постійним буде перехід до онлайн-продажів і якими факторами пояснюються відмінності між економіками та секторами.
Ми вивчили ці питання у новому дослідженні, в якому використовується унікальна база даних агрегованих та анонімних транзакцій через мережу Mastercard із 47 країн з січня 2018 року до вересня 2021 року. Ми виявили, що частка онлайн-витрат більше зросла у країнах, де електронна комерція вже грала велику роль, і що в міру відступу пандемії це зростання змінює напрямок на протилежне.
Це дослідження, нове партнерство між Mastercard, Міжнародним валютним фондом та Гарвардською школою бізнесу, показує, як дані приватного сектора можуть сприяти розвитку емпіричної економіки, і стане першим у серії подібних досліджень.
Відмінності між економіками
У середньому частка онлайн у загальних витратах різко зросла з 10,3% у 2019 році до 14,9% на піку пандемії, але потім упала до 12,2% у 2021 році.
Хоча остання частка онлайн-витрат вища, ніж до початку пандемії, вона всього на 0,6 процентного пункту вища за тенденцію зростання електронної комерції, якби не криза. Хоча більшість країн зараз знаходяться нижче цих пікових рівнів, між країнами, як і раніше, існують значні відмінності.
Частка онлайн-витрат, як і раніше, перевищує допандемічні тенденції приблизно в половині країн, від великих економік, таких як Бразилія та Індія, до інших країн із середнім рівнем доходу, таких як Бахрейн і Ямайка. У всіх інших країнах, у тому числі в Сполучених Штатах та багатьох країнах з розвиненою економікою, онлайн-частки в даний час знаходяться або на рівні, що прогнозується до пандемії COVID-19, або нижче за нього. Ці тенденції оцінюються в кожній країні за допомогою простої екстраполяції шляху електронної комерції до пандемії і відображають те, що було б передбачено за відсутності кризи.